Oltalamanın Şirketler Üzerindeki Ağır Sonuçları

Oltalamanın Şirketler Üzerindeki Ağır Sonuçları

Günümüzde e-ticaret ve benzeri sektörlerde çalışmasa bile çoğu şirket işlerini e-posta üzerinden yürütüyor. Bu yüzden e-posta kullanımı özel sektörde işleyişin doğal bir parçasıdır. Şirketler e-postalar aracılığıyla ürünlerini ve hizmetlerini tanıtabilir, müşterilerine teklif gönderebilir ve onları bilgilendirebilir. Ödeme, satın alma gibi konuları da kapsadığı için bu tip e-postalar kredi kartı bilgileri, ticari veriler ve bunun gibi kişiler verileri de içinde bulundurabilir. Hackerların eline geçtiği takdirde bu bilgiler size zarar verebilir. Daha önce de bahsettiğimiz gibi oltalama saldırılarında en sık e-posta hesapları hedef alınır. E-posta hesabınızı düzgün bir şekilde korumalısınız. Bu sebeple bu yazımızda sizlere oltalamanın şirketler üzerindeki ağır sonuçları hakkında bilgi vereceğiz.

 

Oltalamanın Şirketler Üzerindeki Ağır Sonuçları: Hackerların Kullandığı Yöntemler

Hackerlar şirket içi gizli bilgiler genellikle spam yoluyla hedef alır. Son yıllarda karmaşıklığı ve sayısı artan oltalama saldırılarında spam e-postalar sıklıkla kullanılmakta. Buna ek olarak oltalama saldırıları siber güvenlik saldırılarının ve veri ihlallerinin ana nedenlerinden biri olarak biliniyor. Siber saldırıların neredeyse yarısı oltalamadan kaynaklanıyor.

Oltalama saldırılarında hackerlar kullanıcıları aldıkları mesajın kendileri için yararlı olduğuna ikna ediyor. Bunun için sahte e-postalardan yararlanıyorlar. Oltalama e-postalarında hackerlar ya kullanıcıların banka hesap bilgilerini talep ediyor ya da tehlikeli bir e-posta ekine tıklamalarını istiyor. Mesajlar çoğunluklar aciliyet içeriyor. Peki bu mesajlara kandığımıza başımıza neler geliyor?

 

Oltalamanın Şirketler Üzerindeki Ağır Sonuçları

Çalışanlar oltalama mesajlarına kandığı takdirde maddi ve manevi birçok türlü hasar şirketi bekliyor. Oltalamaya kurban giden şirketlerin para ve itibar kaybettiğini, yasal para cezalarına çarptırıldığını geçmişte gördük. Facebook, Twitter, Google ve benzeri birçok teknoloji devi hackerların hedefli oldu ve milyonlarca dolar kaybetti. Fakat para kaybı bu tür saldırıların tek sonucu değil. Hackerların oltalama saldırılarında en çok önemsediği nokta veri çalmak oluyor.

İşte Oltalamanın Şirketler Üzerindeki Ağır Sonuçları:

Oltalamanın Şirketler Üzerindeki Ağır Sonuçları
Oltalamanın Şirketler Üzerindeki Ağır Sonuçları

Parasal Yaptırımlar

Çoğu ülkede siber güvenliğe dair yasalar ve regülasyonlar tüketici bilgilerini koruma üzerine çalışmakta. Eğer bir oltalama saldırısı veya herhangi bir tür veri ihlali sonucu kullanıcıların ve/veya şirkette çalışan kişilerin bilgileri ifşa edildiyse ciddi parasal yaptırımlara çarptırılabilirsiniz. Geçmişte de gördüğümüz gibi böyle bir durumda çok ünlü şirketler bile milyonlarca dolar ödemek zorunda kaldı.

 

Fikri Mülkiyet İhlalleri

Oltalama saldırılarında bir şirketin başına gelebilecek en kötü şeylerden biri fikri mülkiyet kaybı. Bu tip dolandırıcılıklarda ve oltalama kampanyalarında hackerlar şirkete air çok fazla gizli bilgiye erişim kazanıyor. Ele geçirdikleri bilgiler genellikle müşteri bilgilerini, araştırma sonuçlarını, yıllık analizleri, teknolojik araçları, patentleri veya tasarım gibi fikri mülkiyet verilerini kapsıyor. Bu gizli bilgileri ele geçiren hackerlar bunları karanlık web’te satabilir veya daha kötüsü, rakip firmanıza gönderebilir. Bu şirketinizi ve gelecek planlarınızı çok ağır şekilde etkileyebilir.

 

İtibar ve müşteri kaybı

Şirketinizin işine devam edebilmesi için müşterilerinizin size güvenmesi çok önemlidir. Ancak bu şekilde müşterilerinizin size kişisel bilgilerini teslim etmesini sağlayabilirsiniz. Fakat bir oltalama saldırısı sonucu müşterilerinize ait verileri kaybederseniz bu güveni zedelemiş olursunuz. Herhangi bir oltalama saldırısında şirketinize ve müşterilerinize ait tüm veriler riske girmiş olur. Bu kendinizi koruyamadığınız anlamına geleceğinden müşterileriniz, ortaklarınız, hatta çalışanlarınız size duydukları güveni kaybedebilir. Markanızın değeri de düşmüş olur. 

Oltalama saldırılarında hackerlar ilk olarak kullanıcı bilgilerini hedef aldığından bu tip olaylar tüketicileri tedirgin edebilir. Bu yüzden daha çok güven duydukları markalara yönelebilirler. Yani oltalama saldırıları ve veri ihlalleri sonucu çok sayıda müşteri kaybedebilirsiniz. Sonuçta, kimse işlerini emanet etmek için sizi tercih etmeyeceğinden gelirinizi bile kaybedebilirsiniz.

 

Oltalamanın Şirketler Üzerindeki Ağır Sonuçları: Saldırılara Karşı Ne Yapabiliriz?

Eğer bu ağır sonuçlardan kaçınmak istiyorsanız şirketinizi ve çalışanlarınızı en güncel siber güvenlik araçlarıyla desteklemelisiniz.

Oltalamanın Şirketler Üzerindeki Ağır Sonuçları
Oltalamanın Şirketler Üzerindeki Ağır Sonuçları

1. E-posta Tehdit Simülatörü

Mükemmel bir şekil de hazırladığımız E-posta Tehdit Simülatörümüz bu araçlardan yalnız biri.  Aracımız gelecekte meydana gelebilecek çevrimiçi tehditlerini göz önünde bulundurarak sistemlerinizin şüpheli e-postalara ne kadar hazır olduğunu test eder. Yapay zekadan yararlanarak, e-postalarınızı korumak için tahmine dayalı güvenlik sağlayabilir. Bu şekilde henüz karşınıza bile çıkmadan sizi sahte e-postalardan koruyabilir.

2. Tehdit İstihbaratı

Şirketinizi hedef alabilecek veri ihlallerine önceden hazırlanmak için kullanabileceğiniz diğer bir aracımız ise Tehdit İstihbaratı. Aracımız bir şirketinizin siber güvenliğini tehdit edebilecek ve risk oluşturabilecek durumlar hakkında bilgi toplar ve bunları analiz eder. Bu şekilde müşterilerinizin veya çalışanlarınızın kredi kartı bilgilerini, sosyal güvenlik numaralarını, kimlik bilgilerini ve tüm diğer hassas bilgileri hackerlardan korur. Veri sızıntılarını önler ve özellikle markanızın itibarını korur. 

Leave a Comment